Коли інклюзивне навчання буде повністю опановане, ми зможемо відмовитися від ідеї, що всі діти народжені для того, щоб приносити користь суспільству, мають бути схожими одне на одного, замість цього ми будемо шукати і підтримувати таланти, властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи, щоб виховувати корисних членів суспільства, і в процесі цієї роботи ми зможемо дати всім дітям відчуття того, що вони потрібні.
В Ізяславському районі інклюзивне навчання організовано в 4 навчальних закладах.
Радошівська ЗОШ І-ІІІ ст.
У Радошівській школі навчається двоє дітей на інклюзивній формі навчання. Соціально- педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами забезпечують вчителі, вчитель асистент та корекційні педагоги: психолог, логопед.
З метою розвитку фонетико-фонематичної та граматичної сторони мови, навчання правильного читання букв, складання слів різної складової структури, називання спільних і відмінних звуків у словах, визначення місця даного звука у словах; тренування пам’яті та розвитку уваги учнів використовується дидактичний матеріал.
Демонстраційний матеріал використовується для розвитку навчальних та психологічних процесів:
- допомагає учням самостійно розмірковувати, порівнювати, робити висновки, аналізувати, знаходити часткове та загальне, встановлювати просторові закономірності, розвивати увагу, словесно-логічне мислення, зорово-просторові уявлення.
- розвиває лексико-граматичну сторону мови та зв’язне мовлення, формує вміння та навички усного словесного мовлення, правильного використання різних частин мови; допомагає встановлювати логічні зв’язки в реченнях;
- вдосконалює навички читання, переказу та аналізу оповідань; відгадування загадок; читання віршів та бесіди за їх змістом.
- виховання в учнів почуття гордості, патріотизму та зацікавленості до історії своєї держави; ознайомлення їх з державною символікою та розвитком світогляду.
Фотогалерея
Михнівська ЗОШ І-ІІІ ст.
У Михнівській школі навчається двоє дітей на інклюзивній формі навчання.. Для учнів створені умови для повноцінного соціального життя . Діти включаються в життєдіяльність колективу однолітків і тим самим забезпечуючи повну взаємодію і турботу один про одного, як членів співтовариства.
Із дітьми з особливими потребами ведеться психолого-педагогічний супровід, який забезпечують вчителі, асистент вчителя та корекційні педагоги. З учнями проводяться корекційно-розвивальні заняття, які сприяють розвитку пізнавальних процесів, реалізації їх здібностей та сприяють створенню позитивного мікроклімату. Під час занять використовуються різні дидактичні матеріали:
- пазли, конструктори, мозаїка та пісок для творчості (розвиток мислення, уяви, дрібної моторики рук, розумових операцій );
- гра заняття «Символи України» (розвиток мовлення, пам’яті та зорового сприйняття);
- настільна гра «Ерудит» ( розвиток мислення розумових операцій).
Фотогалерея
Новосільська ЗОШ І-ІІІ ст.
Для дитини Новосільською ЗОШ І-ІІІ ст. створені необхідні умови для розвитку і закріплення її творчих та інтелектуальних здібностей. Завдяки наявності необхідного інвентарю дівчинка може спробувати себе в різних видах діяльності, розвивати свою уяву, увагу, мислення та тренувати пам'ять .
Фотогалерея
Білогородська ЗОШ І-ІІІ ст.
В Білогородській ЗОШ І-ІІІ ступенів організовано інклюзивне навчання для 1 дитини. Соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами разом з учителем класу забезпечує асистент вчителя, який залучає учня до різних видів навчальної діяльності; у складі групи фахівців бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами.
З учнем проводяться логопедичні заняття з розвитку мовлення, та заняття з психологом з корекції розвитку. Корекційні заняття проходять в кабінеті практичного психолога, де облаштоване місце для дитини. На заняттях використовується необхідний дидактичний матеріал.
На заняттях із психологом у дитини створюється позитивний емоційний настрій, формується атмосфера довіри, доброзичливості. Програма занять сприяє підвищенню рівня розвитку пізнавальних процесів та загальних інтелектуальних здібностей учня, розвитку комунікативних навичок і вмінь, а також розвитку навчально-виховних процесів: самостійно оцінювати, порівнювати, робити висновки, аналізувати, знаходити часткове та загальне, встановлювати прості закономірності, розвивати словесно-логічне мислення та зорово-просторові уявлення.
З метою корекції звуковимови, розвитку лексико-граматичної сторони мови та зв’язного мовлення вчителем-логопедом використовується дидактичний матеріал, який сприяє розвитку артикуляційної та дрібної моторики, збагаченню словникового запасу, розвитку зв’язного мовлення, фонематичного слуху, зорової уваги, пам’яті.
Фотогалерея
Дидактичний матеріал:
- Фліп-чарт
- Мозаїка «Кольоровий світ»
- Бізі-дошка
- Диктофон
- Пазли-мозаїка
- Розважальна гра «Ерудит»
- Конструктор- «Лего»
- Гра-заняття «Символи України»
- Магнітна стрічка «Букви»; «Цифри»
- Демонстраійний матеріал «Бесіди за малюнками»
За матеріалами навчальних закладів району
|