ГоловнаРеєстраціяВхід Ср, 21.08.2019, 16:41
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Опитування
Ви - наш відвідувач:
Всього відповідей: 93
Контакти
Погода
 Опорна школа

Управління освітою та якість освіти у сільській місцевості

 

Україна нещодавно започаткувала етап реформи, мета якої – оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості. Таким чином створено опорні школи як інструмент підвищення якості та ефективності освіти у сільській місцевості. У той же час місцевій адміністрації надано більше відповідальності щодо управління мережею реструктурованих загальноосвітніх навчальних закладів.

         Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти та організація «Культур, Контакт Австрія» 22 листопада 2016 року у м. Києві проводили семінар на тему «Управління освітою та якість освіти у сільській місцевості». Метою проведення заходу було обговорення актуальних питань функціонування новостворених опорних загальноосвітніх навчальних закладів України та їхній ефективний менеджмент.

         У семінарі брали участь представники Міністерства освіти і науки України, Департаментів освіти і науки, керівники новостворених опорних шкіл, міжнародні експерти з Австрії, Чехії та Фінляндії.

         Відкрила семінар Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

“Лише за останній рік завдяки опорним школам 332 дитини, які сиділи ізольовано і здобували індивідуальне навчання, тепер їздять в школу і нормально навчаються ”.

Вона наголосила, що за цей рік розпочали свою діяльність 137 шкіл та 360 їхніх філій. Наразі по всій країні  довозиться понад 10,4 тис. учнів.

“Незалежно від місця проживання між дітьми розподілені таланти і вміння, працелюбність – потенціал для успіху. Саме тому дивитися на статистику ЗНО, що показує драматичне відставання оцінок дітей з сільської місцевості від результатів дітей з міста, дуже болюче. Адже вона показує не здібності учнів, а нерівний доступ до якісної середньої освіти в нашій країні, і опорні школи мають це виправити” , - зазначила Лілія Гриневич.

Уряд, в свою чергу, в освітню субвенцію на наступний рік заклав 200 млн – на автобуси для опорних шкіл, 300 млн – на кабінети для вивчення природничих наук, а також окремо 300 млн для навчальних закладів об’єднаних територіальних громад.

         Власним досвідом управління освітою та забезпечення якості освіти поділилися міжнародні експерти. Зокрема, Карі Лехтола – старший співробітник з питань освіти Фінляндії сказав, що в їхньому регіоні за 25 років закрито 51% базових шкіл. У Фінляндії закривають школи у три рази частіше, ніж зменшується кількість дітей. Кількість початкових шкіл також зменшується. Фінансування на утримання закладів, організацію харчування учнів, підвезення забезпечують муніципалітети. Підвезення здійснюється на відстані більше 5 кілометрів. Основними критеріями освітян Фінляндії є: культура, справедливість, довіра. Вчителі і керівники приймаються на конкурсній основі.

         Вацлав Елен – директор Департаменту шкільної статистики, аналізу та інформаційних стратегій Республіки Чехії відзначив, що система загальноосвітніх закладів схожа з українською. Однак в організації освіти значну роль відіграють муніципалітети. Муніципалітет створює раду школи, де представляє 1/3 її членів. На фінансування освіти витрачається 2/3 регіонального бюджету. Важливу роль відіграє місцеве самоврядування, територіальні об’єднані громади. Освіта побудована на демократичній основі.

         Органи управління освітою Чехії мають основне завдання навчити вчителів практичним навичкам  у школі, ставити цілі і досягати їх, головне навчити, а не інспектувати. На рік проводять в середньому 50 семінарів, де навчають близько 3 тис. учителів.

         Хмельницьку область у семінарі представляли директори опорних шкіл Старосинявського, Полонського, Летичівського та Ізяславського районів.

         Зокрема, директор Ізяславського НВК № 5 Бізюк Л.С. відмітила, що загальними проблемами у навчанні українських школярів є перевантаженість предметами і недостатність умінь в учнів застосувати набуті знання у житті. Наші учителі дають суто навчальний матеріал.

         Новий зміст освіти заснований на формуванні необхідних для успішної самореалізації в суспільстві компетентностей: спілкування державною і рідною мовами, іноземними мовами, математична грамотність, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитись впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя. Така освіта має відповідати рекомендаціям Європейського  Парламенту та Ради Європи. Сучасний учень повинен уміти читати і розуміти прочитане, уміти висловлювати думку усно і письмово, критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, бути ініціативним, проявляти творчість, уміти вирішувати проблеми і приймати рішення, конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект і співпрацювати у команді. Всього цього учні можуть навчитися при створенні належних умов навчання і виховання.

 

Відділ освіти, молоді та спорту Ізяславської РДА

 

Відділ освіти, молоді та спорту Ізяславської РДА © 2019
Форма входу
Пошук
Важливо
Годинник
Важливі сайти
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0