16 березня 2018 року на базі Михнівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся семінар «Діяльність педагогів в умовах інклюзивного навчання» педагогічних працівників загальноосвітніх закладів, в яких організовано навчання дітей з особливими потребами. Метою заходу було визначення ролі педагогів та асистента вчителя в активному впровадженні інклюзивної освіти; розширення знань про специфіку роботи з дітьми в умовах інклюзивного навчання; визначення мотивів, що спонукають педагогів до професійної діяльності.
На семінарі були присутні завідувач районної психолого-медико-педагогічної консультації Гнатюк С.І., консультант РПМПК Бондарук О. В. та представники шкіл, де організовано інклюзивне навчання:Білогородської ЗОШ І-ІІІ ст.,Новосільської ЗОШ І-ІІІ ст., Радошівської ЗОШ І-ІІІ ст.
На початку зустрічі директор Михнівської ЗОШ І-ІІІ ст. Миронов В.А. у вітальному слові сказав, що всі учасники семінару добре знайомі, так як часто спілкуються і подібні зустрічі у нашому колі є вже традиційними. Всім учасникам було вручено символічну руку-буклет: руку доброти, взаємодії та взаєморозуміння. Після перегляду учнівського фільму «Про нас і нашу Михнівську школу», гості познайомилися з досвідом роботи ЗНЗ по впровадженню інклюзивної моделі освіти для дітей з особливими потребами.
Учасники семінару побували на уроці літературного читання вчителя Крушельницької Л.П. в 3 класі, мали змогу побачити спільну роботу вчителя Приступи Г.П. та асистента вчителя Царук Я.В.в інклюзивному 5-му класі на уроці української мови. Релаксуючим моментом зустрічі була інсценізація казки «Співучий Колобок», в якій актори – учні інклюзивних класів продемонстрували свої театральні здібності.
По завершенню, під час активної відкритоїдискусії та обміну думками про організацію навчання дітей з особливими потребами, учасники підвели підсумки.
В ході обговорення завідувач районної ПМПК Гнатюк С.І. звернула увагу присутніх на врахуванні індивідуальних особливостей дітей при створенні умов для їх навчання.
Наші школи – це звичайні загальноосвітні школи, такі ж, як і тисячі інших шкіл в Україні, проте вони стали одними з небагатьох, які впроваджують інклюзивне навчання.
Ключовий принцип, який лежить в основі інклюзивного підходу, полягає в тому, що школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Школам необхідно знаходити шляхи, які б забезпечували успішне навчання всіх дітей, включаючи дітей з особливими потребами.
В нас діти здобувають соціальний досвід, товаришують з ровесниками, перемагають труднощі в навчанні, радіють своїм успіхам – живуть звичайним шкільним життям.
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких, в разі необхідності, їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі вони без виключення здобували якісну освіту разом.
|