Професія логопеда - досить важлива і цінна, особливо для підростаючого покоління, адже тільки логопед може вирішити проблему із різними порушеннями як усного, так і писемного мовлення. Корегуючи мовлення, логопеди повертають людині розкіш людського спілкування, дають можливість активно жити в суспільстві, успішно вчитися в школі.
Учитель – логопед! Тобі співаю оду!
Гаркаво – шепелявий люд до тебе лине.
«Допоможи навчитись правильної мови!» -
Він промовляє оченятами сумними.
Учитель – логопед приходить в будні,
Несе добро і радість щохвилини.
Дає надію й віру у майбутнє,
Долає труднощі і слабкості дитини.
Правильне мовлення - важлива передумова подальшого повноцінного розвитку дитини, її соціальної адаптації, а тому виявлення та виправлення мовленнєвих порушень є першочерговим завданням як педагогів, так і батьків. Єфективність діагностики та корекції вад мовлення багато в чому залежить від рівня розвитку логопедії як науки, якості професійної діяльності кожного вчителя-логопеда зокрема.
Оскільки корекція входить до системи загальної освіти, як цілісного педагогічного процесу в освітніх закладах, то вчителі-логопеди безпосередньо включені в цей процес. Цілісний розвиток особистості дитини з порушеннями мовлення потребує комплексної соціально-педагогічної системи виховних і навчальних заходів.
Процес коригування мовлення у дитини - тривалий шлях, який вимагає величезного терпіння його батьків і близьких, дисципліни з боку самої дитини. Однак тільки цей важкий шлях може призвести до позитивних результатів і успішного навчання в школі. Пам’ятайте - за результатом завжди стоять конкретні люди - вчителі-логопеди.
За даними статистики, на жаль, число мовних розладів у дітей зростає з року в рік, у зв’язку з цим актуальність проблем корекції мовних порушень у дітей вже приймає глобальний характер. Ізяславський район не є винятком.
На сьогоднішній день в Ізяславському районі функціонує 2 логопедичні пункти: при Ізяславській ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (вчитель-логопед Ярославська Л. І.), логопедичний пункт при Ізяславському НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. № 2, ліцей ім. О. Кушнірука» (логопед Шуст Т. Є) та логопедична група для дітей дошкільного віку при Ізяславському НВК « ЗОШ І ст. –ясла-садок № 6» ( вчитель-логопед Мурза С. П.), консультативну та корекційну допомогу можна отримати в районній психолого-медико-педагогічній консультації ( районна ПМПК, завідувач Гнатюк С. І., консультант Бондарук О. В.) Однак існуюча мережа не зовсім задовольняє потреби дітей, а саме: в районі, де домінантною вадою серед дітей є порушення мовлення, не достатньо однієї логопедичної групи, а логопедичні пункти перенавантажені, тому замість корекції більшість батьків отримують консультації.
Вчитель-логопед Мурза С. П. проводить заняття в дошкільній логопедичній групі
Вчитель-логопед Ярославська Л. І. проводить заняття з розвитку лексико-граматичної сторони мовлення
Корекційне заняття з розвитку зв’язного мовлення в умовах ПМПК проводить консультант ПМПК Бондарук О. В.
Батьківські збори дітей 1-го класу за участю вчителя-логопда Шуст Т. Є.
Вашій дитині необхідна допомога фахівця, якщо:
- мова дитини не розбірлива, його можуть зрозуміти тільки батьки й ті, хто його добре знає;
- дитина багато звуків вимовляє м’яко, ніби вона ще маленька, або переважають тверді звуки, ніби у неї акцент;
- при вимові деяких звуків у мові з’являється, хлюпає призвук, повітря йде убік;
- звуки «С», «З», «Ц» дитина вимовляє як англієць - між зубами; при проголошенні звуків «Ш», «Ж» дитина роздуває щоки, а звук «Р» вимовляє як француз.
- до 3-4 років вона не чує складів у слові, спотворює слово до невпізнання, вимовляє тільки окремі склади, не може проговорити все слово цілком, скорочує слово, пропускаючи деякі приголосні і склади, чи недоговорює слово до кінця, вимовляє слово кілька разів по - різному.
- до 5 років у дитини не сформована зв’язна мова, вона не може скласти розповідь за простою картиною;
- до 5-6 років у дитини порушена загальна структура мови: вона неправильно будує речення, не узгоджує слова у роді, числі і відмінку, неправильно використовує прийменники і союзи.
Якщо ви зіткнулися з подібними проблемами, приготуйтеся до того, що на їх виправлення знадобиться багато сил і часу. Окрім занять з логопедом дуже важливо займатися з дитиною самостійно. Перше і основне правило - подавайте хороший приклад. Багато розмовляйте з малюком - просто коментуйте все, що ви робите, описуйте свої дії, почуття та емоції. Читайте книги, разом учіть вірші - результат не змусить себе чекати.
5 рекомендацій від логопеда
Мовна функція є однією з важливих психічних функцій людини. До 7 років в дитини має бути сформована мовна готовність до навчання в школі:
- Малюк повинен уміти правильно і чітко виголошувати слова і всі звуки рідної мови, говорити досить гучно в помірному темпі.
- Дитина повинна володіти звуковим аналізом слова та чітко визначати місце звука в слові.
- Малюк повинен правильно будувати речення різної конструкції, погоджувати слова в роді,числі і відмінку.
- Дитина повинна логічно, послідовно, виразно, досить повно і точно передавати зміст знайомих казок, самостійно складати розповіді по сюжетних картинках, прослідковуючи послідовність подій і уловлюючи причинно-наслідкові зв’язки.
- Словниковий запас дитини, що йде вперше до школи повинен складати не менше 2000 слів, причому в ньому мають бути наявні всі основні частини мови: іменники, прикметники, дієслова, числівники, займенники, прийменники, частки, вигуки.
|